donderdag 2 december 2010

iPhone iOS 4.2.1 downgraden


Laten we zeggen dat je onlangs je iPhone hebt geupdate naar iOS 4.2.1. Maar eigenlijk ben je er niet tevreden mee, en je hebt nu spijt van. Het is mogelijk om je iPhone naar een oudere iOS te downgraden. Om dat te doen heb je ShSh blobs bestand van de iOS dat je wilt downgraden nodig.
Voor alle duidelijkheid, als je geen ShSh blobs bestand hebt van de iOS die je wilt downgraden. Is er geen andere manier om dit te doen. Dit gezegd zijnde. Hier is een manier om je iOS 4.2.1 naar 4.1 of 4.0.2 … te downgraden.
Tijdens het downgrade-proces, maakt je iPhone contact met Apple’s servers om de firmware te ondertekenen en er zeker van te zijn dat dit mogelijk is. De truc is om je iPhone te doen geloven dat het in contact is met Apple’s server contact heeft, maar in feiten maakt het met Saurik-servers contact waar je ShSh blobs worden ogeslagen. Dat is precies wat we gaan doen.
Downgrade iPhone 4.2.1 naar 4.X
Stap 1 Windows: Zorg er voor dat je ben aangemeld als beheerder op je PC. Ga naar C:/Windows/System32/drivers/etc en open “Hosts”met kladblok. Voeg het volgende onderaan het bestand:         74.208.105.171 gs.apple.com        en sla het bestand op.
Stap 1 voor MAC: in Finder, ga naar Go> ga naar Folder en enter /ect en zoek naar “hosts”bestand en klik met je rechtermuisknop en open het met TextEdit. Voeg het volgende opnderaan het bestand:         74.208.105.171 gs.apple.com    (zoals op de foto staat)
klik op opslaan als om het bewerkte bestand op je bureaublad op te slaan. Noem het bestand “hosts” en zorg er voor dat het vakje dat zegt  “if no extension is provided, use .txt” Nu sleep en zet het bewerkte bestan in /etc.

Stap 2: Download the fimware die je wilt downgraden van downloads
Stap 3:  zet je iphone in DFU modus. Start iTunes en sluit je iphone aan. (weet je niet hoe je, je iPhone  op DFU Modus moet zetten, hier een filmpje)
Stap 4: nu druk op “option key” (MAC) en Shift (windows) en klik op rest knop. Nu kun je kiezen naar welke firmware je wilt downgraden die je hebt gedownload in stap 2.
Stap 5: Je iPhone kan een error aan geven (ie. Eroor 1004 of 1015) dat is geen problem. Druk op ok.
Stap 6: de iPhone staat nu vast op Recovery modus, je ziet “connect to iTunes” logo op je iPhone. Om verder te gaan. Download en instaleer TinyUmbrella> start het op> en klik op “Exit Recovery”

Dat is alles. Je hebt nu je iPhone met success gedowngrad.

9 opmerkingen:

  1. hee mensen,
    als het gelukt is of als je verder vragen hebt graag een reactie plaatsen. Aanmelden is niet nodig.
    mvg ayoub

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker onduidelijk allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik kan tinyUmbrella niet installeren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. moet je java eerst installeren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het lukt mij niet om me als beheerder in te loggen, hoe doe ik dat met een mini laptop? en ik heb tinyumbrella maar als ik het open start itunes op en begint zich te synchroniseren is dit de bedoeling of doe ik iets verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. als je maar een acount op je laptop heb ben jij dus de beheerder
    als itunes opstart dan sluit je dat gwn af. dat is geen probleem.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. maar dan krijg ik nog een melding dat ik niet de beheerder ben en dus niet gemachtigd ben om dat te doen?:S

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hey mensen ik heb een vraag erover maar is te veel om hier te typen wie wil me via msn helpen ermee het gaat om een 3GS met firmware 4.2.1 ik ben al 3 dagen bezig maar lukt me niet en deze methode hierboven lukt ook niet mijn email is : peterdevries-@hotmail.com alvast bedankt
    ik hoor jullie MVG Peter

    BeantwoordenVerwijderen