dinsdag 30 november 2010

iPhone Tethered Jailbreaken met redsn0w (4.2.1)


Apple heeft vorige week de iOS4.2.1 vrijgegeven voor de iPhone, iPod touch en iPad. Nu heeft het iPhone DevTeam haar tool redSn0w Geupdat zodat deze ook iOS tethered kan jailbreaken.
Tethered houd in dat wanneer je de iPhone volledig uitgeschakeld is (dus niet op slaapmodus) hij alleen nog maar opgestart kan worden met een computer. Gelukkig wordt er momenteel door iPhone hacker Comex hard gewerkt aan een manier om de jailbreak untethered te maken. Hiervoor is een userland exploit nodig.
Voor de mensen die echt niet kunnen wachten, heb ik deze tutorial in het Nederlands vertaald om een tethered jailbreak uit te voeren. Let op: deze jailbreak is nog niet stabiel. Het kan zijn dat je last krijgt van vastlopers en crashende applicaties. Zo is cydia nog niet 100% geupdate voor iOS4.2.
Wat heb je nodig:
1.       Een iPhone met iOS4.2.1
2.       Het iOS4.2.1 IPSW bestand firmware
3.       RedSn0w 0.9.6b4 WIN / MAC

1. Om te beginnen zorg eerst dat de iOS4.2.1 is geïnstalleerd op je iPhone. Ga naar iTunes> en zoek naar update.
2. Als iOS4.2.1 geïnstalleerd is op je iPhone, download iOS4.2.1 IPSW bestand en RedSn0w 0.9.6b4 dat boven staat onder “wat heb je nodig”.
3. Heb je alles gedownload, open RedSn0w en Brouwse naar de iOS4.2.1 IPSW dat je zojuist hebt gedownload.  

4. Zodra het IPSW-bestand succesvol geïdentificeerd is, druk je op 'Next'


5. Vink nu alleen 'Install Cydia' aan in redsn0w en laat de rest uitgevinkt. Druk nu op 'Next'.

6. Zorg er nu voor dat je iPhone aangesloten is aan de PC en dat hij volledig uitgeschakeld is. Druk nu op 'Next'


7. Volg nu de instructies in redsn0w om je iPhone in DFU-modus te zetten. Als je de instructies in redsn0w niet begrijpt, kijk dan op dit filmpje hoe het moet.
8.  Wanneer je je iPhone succesvol in DFU-modus hebt gezet, zal redsn0w beginnen met het jailbreaken en installeren van Cydia.
9. Na het jailbreaken zal de iPhone opnieuw gaan opstarten, maar Cydia zal niet werken, aangezien hij nog niet in jailbreak modus is opgestart.
10. Om in jailbreak modus te starten, open je opnieuw redsn0w en kies je de iOS4.2.1 IPSW die je ook gebruikt hebt in stap 3.


11. Als de IPSW geïdentificeerd is, druk je op 'Next'


12. Kies nu 'Just boot tethered right now'. De rest laat je uitgevinkt. Druk daarna op 'Next'.

14. Als je op 'Next' hebt gedrukt, word je opnieuw gevraagd of je de iPhone wilt aansluiten op je computer en je iPhone volledig uit te schakelen. Als je dit gedaan hebt, druk je op 'Next' en zet je de iPhone opnieuw in DFU-modus.
15. Je iPhone wordt nu opgestart in jailbreak modus.


15. Als je iPhone klaar is met rebooten, zul je zien dat Cydia werkt en gebruikt kan worden.
16. Wanneer je om wat voor reden dan ook, je iPhone compleet moet uitschakelen, herhaal je stap 10 tot en met 14 om opnieuw in jailbreak modus op te starten.


meer info ga naar http://blog.iphone-dev.org/

11 opmerkingen:

  1. he he eindelijk na 10x proberen en overal gezocht is het me gelukt. ty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij stap 8 staat bij mij: Exploiting with limera1n en geen rebooting zoals beschreven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Is gelukt... Ik had het verkeerde IPSW bestand.
    Thanks for helping me out!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @064harry
    Graag gedaan hoor,
    Ik had het een beetje druk met veel vragen van mensen. Goed dat je eruit bent gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wordt bij deze jailbrake de fimeware van de ipad gebruikt ,En is het dan niet meer mogelijk om h em te updaten ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @anoniem ja de firmware wordt gebruikt, en je kan hem altijd updaten maar dan ben je de jaibreak kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb momenteel versie 4.1 (8B117) en modemfirmware 06.15.00
    Nu wil ik update naar ios 4.2.1
    Maar als ik een upgrade doe via itunes krijg ik de mededeling fout 1015
    Hoe kan ik nu toch nog 4.2.1 op mijn iphone krijgen?
    Zelf dacht ik update met itunes, redsn0w draaien met custum firmware iPhone2,1_4.2.1_8C148a_Restore
    en dat via cydia ultrasn0w draaien voor simlock weg te halen.
    Maar die fout 1015.
    Wie weet of ik kan update en hoe?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. HOe ziet het op ipad? Afsluiten en opstarten? Kan dat gewoon zonder pc? Ik begrijp er weinig van

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja ook met ipad moet je hem opstaren met je pc dat is het nadeel van thethered jailbreak.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik weet niet hoe je aan die : Het iOS4.2.1 IPSW bestand firmware

    BeantwoordenVerwijderen
  11. je moet het met safari downloaden dan lukt het wel.

    BeantwoordenVerwijderen